Bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Olimpinį bilietą iškovojusi bėgikė Vaida Žūsinaitė : apie pomėgį sunkiai treniruotis, trenerės darbą, atgaivą, talismaną, širdies draugą, sapnų gaudykles.

Print 0 Vaida Žūsinaitė pirmąjį gyvenime maratoną nubėgo prieš dvejus metus Vilniuje. O šią vasarą ketvirtasis jos maratonas bus paženklintas svajonės išsipildymu — 28 metų sportininkė varžysis Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse. Į 42 km m distancijos startą V. Žūsinaitė aisiais stojo Vilniaus maratone ir, pasiekusi trasos rekordą 2 val. Tačiau kojos trauma užkirto kelią į planetos pirmenybes.

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Dar po metų trenerio Romo Sausaičio auklėtinė antrą kartą bėgo maratoną. Šįkart — Vokietijos mieste Hanoveryje. Nuotolį tąsyk įveikė per 2 val. Finišą pasiekusi per 2 val. Žūsinaitė įvykdė Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių normatyvą.

  1. Hipertenzija magnio sulfatas
  2. Autorius: Žmonės.
  3. Kaip tinkamai pasirengti maratonui - Verslo žinios
  4. Spausdinti        Komentarai Maratonas — ne kančia Olimpinį bilietą iškovojusi bėgikė Vaida Žūsinaitė: apie pomėgį sunkiai treniruotis, trenerės darbą, atgaivą, talismaną, širdies draugą, sapnų gaudykles.
  5. Vaida Žūsinaitė: maratonas – ne kančia | failitus.lt

O svarbiausia, kad pasiekė geriausią rezultatą tarp Lietuvos sportininkių, iki gegužės pradžios kovojusių dėl vienintelio likusio kelialapio į Rio. Kiti du olimpiniai bilietai iš anksto atiduoti Dianai Lobačevskei ir Rasai Drazdauskaitei. Bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata maratonui labai kruopščiai rengiausi, atsižvelgdama į pusės maratono rezultatą, giliai širdyje tikėjau, kad distanciją galiu įveikti per 2 val.

Galima sakyti, panašų laiką ir pasiekiau. Ateityje maratoną norėčiau nubėgti greičiau nei per 2 val.

  • Maisto geresnei širdies sveikatai
  • Maratonas – ne madingas žaidimas, o sunkus išbandymas | failitus.lt
  • bėgti naktį | failitus.lt
  • Algimanto Barzdžiaus nuotr.
  • Kūgio sveikatos medicinos grupės širdies priežiūra
  • Naujienos | DANSKE BANK VILNIAUS MARATONAS
  • Hipertenzija namuose

Šiemet man buvo labai naudinga mėnesio trukmės žiemos treniruočių stovykla Lisabonoje, kur padėjau gerus pamatus. Treniravausi dukart per dieną, pratybos buvo kokybiškos. Dieną leisdavau sau ir pamiegoti, nubėgau daug kilometrų. Kai grįžau į namus, buvo nelengva, dieną nebuvo galimybių ir numigti.

Pradedančio bėgiko dienoraštis #3: treniruočių planavimas

Tačiau gerą sportinę formą pavyko išlaikyti. Kai įvykdžiau normatyvą, didžiavausi savimi, nors visą laiką esu linkusi save nuvertinti. Šiemet Druskininkuose ilsėjausi tik kelias dienas. Už Merkinės, Puvočiuose, yra mano mamos gimtinė. Sutvarkiau ten artimųjų kapus, pasodinau gėlių.

Maratonas – ne madingas žaidimas, o sunkus išbandymas

Druskininkuose norėjosi pabūti ilgiau, tačiau neturėjau galimybių, nes dirbu su bėgimo mėgėjais ir negaliu jų palikti vienų ilgesniam laikui. Kiekvieną vakarą suplanuotos treniruotės, esu labai atsakinga ir stengiuosi nepraleisti treniruočių.

Glikogeno užkrovos, ištvermės sportas, varžybos, maratonas

Rengdamasi pirmajam maratonui, aisiais važinėjau į Kauną ir Lietuvos sporto universitete lankiau paskaitas, baigiau trenerių kursus. Kai labai nori, gali visur suspėti: ir mokslus baigti, ir maratonus bėgioti. Labiau patinka dirbti su mažesnėmis grupėmis, nes galiu daugiau su bėgikais pabendrauti, kiekvienam skirti daugiau dėmesio, pataisyti klaidas.

Viskas, ką reikia žinoti apie bėgimą – naujame leidinyje „Bėgimas. Pradedantiems ir pažengusiems“

Žiemą treniruojamės manieže, o vasarą — Kalnų parke. Tai yra pagrindinis mano pragyvenimo šaltinis. Dabar, kai įvykdžiau olimpinį normatyvą, tikiuosi, mano gyvenimas pagerės. Su mėgėjais dirbu nuo ųjų keturis penkis kartus per savaitę, dažniausiai vakarais. Bėgimo entuziastai mane labai palaiko, jie tiki manimi. Kartais su jais irgi pabėgioju.

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Tuo pačiu metu buvau ir labai aktyvi Šaulių sąjungos narė, net baigiau instruktorių kursus. Nebuvo daug laiko bėgioti, todėl pratybas lankiau triskart per savaitę. Tačiau vienas Šaulių sąjungos atstovas, pamatęs mane kroso varžybose, kurias laimėjau, pagyrė, kad bėgioju, ir pabrėžė, jog vienu užpakaliu dviejų kėdžių neapsėsiu.

Leido suprasti, kad ir toliau bėgiočiau. Natūraliai bėgimas mane nutolino nuo Šaulių sąjungos. Mokykloje gerai mokiausi, be sporto, dar labai traukė menai, mokytojai sakė, kad esu talentinga.

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Mėgau piešti, patiko socialiniai mokslai. Ypač puikus stadionas, yra maniežas, kurio nebuvo, kai gyvenau Alytuje. Kai tik galiu, visada parvažiuoju į namus. Neseniai gimtinėje sutikau savo mokyklos mokytoją Raimondą Soroką, jis mane sudomino bėgimu. Kartu su juo pabėgiojome. Aplankiau savo trenerio, šviesaus atminimo Bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata Naruševičiaus, kapą, uždegiau žvakutę.

Mano treneris neturėjo vaikų, jam buvau kaip dukra, jis mane labai mylėjo. Prieš išvykdama studijuoti į Vilnių, su juo kalbėjau, kad būtų smagu nuvažiuoti į olimpiadą. Savo pažadą išpildžiau, tik gaila, kad su treneriu negaliu kartu pasidžiaugti. Sportuojant ypač svarbu, kas bus tavo pirmasis treneris.

Jis gali arba numalšinti norą sportuoti, arba dar labiau motyvuoti. Man pirmasis treneris įskiepijo aistrą bėgimui, jis mane kartu ir labai saugojo.

Buvo ypač dosnus, iš savo sodo visada atnešdavo įvairiausių gėrybių. Ilgai rinkausi, kur studijuoti: Vilniuje ar Kaune. Su treneriu pasitarėme, kad būtų gerai toliau tobulėti pas R. Įstojau į Vilniaus universitetą ir aisiais gavau vadybos ir verslo administravimo bakalauro diplomą.

Po to dar baigiau ir Mykolo Romerio universiteto magistrantūrą, ten studijavau programų ir projektų valdymą, o kiek vėliau — ir trenerių kursus Lietuvos sporto universitete. Man labai patinka mokytis ir, jeigu turėčiau laiko, tikrai kaip streso valdymas veikia širdies sveikatą ką nors studijuočiau. Ateityje galėčiau būti dėstytoja.

Kadangi už jį esu jaunesnė, tai ir pasileisdavau paskui jį.

Kaip tinkamai pasirengti maratonui

Gediminas ir dabar bėgioja, stiprina sveikatą, yra vienas didžiausių mano sirgalių. Brolis stengiasi ir nuo manęs neatsilikti: aisiais pradėjo dalyvauti varžybose ir jau triskart yra bėgęs pusę maratono.

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Dabar Gediminui rašau planus, jį konsultuoju ir rengiu pirmajam maratonui Kaune. Nedaug trūko, kad 3 m kliūtinio bėgimo distancijoje būtum įvykdžiusi Londono olimpinių žaidynių normatyvą, pritrūkai vos 6 sek. Tada nebuvo lengva derinti mokslą su studijomis.

Maratonas – ne kančia

Jeigu būčiau tik sportavusi, manau, normatyvas būtų paklusęs. Per televiziją net negalėjau žiūrėti iškilmingo žaidynių atidarymo. Ir tik tada, kai mūsų sportininkai pradėjo startuoti varžybose, galėjau prisėsti prie televizoriaus.

Supratau, kad gyvenimas vien olimpinėmis žaidynėmis nesibaigia.

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Pradėjau dirbti su bėgimo entuziastais, dalyvauti socialiniuose projektuose. Išlaikiau ramybę ir tai man padėjo ramiai rengtis Rio de Žaneiro olimpinėms žaidynėms. Maratonas man patinka, atsirado didelė motyvacija —— jaučiuosi lyg ant bangos ir, manau, kad dar ilgai bėgiosiu. Man patinka rengtis maratonui, treniruotės sunkios, įveikiu nemažai kilometrų.

Svarbiausias dalykas, kurį reikia apsvarstyti, yra toks.

Kiekvieną dieną treniruojuosi po du kartus. Tenka nubėgti po 20—30 km, o per mėnesį — apie km. Kai atlieku juodą darbą per treniruotes, per varžybas gaunu daug adrenalino, būnu susikoncentravusi startui. Maratonas visą laiką buvo mano mintyse. Mat turėjau šiokių tokių nugaros problemų, tad 3 m kliūtinio bėgimo distancijoje, kai reikėdavo šokti per kliūtis, pradėdavo ją skaudėti.

Supratau, kad su šia rungtimi anksčiau ar vėliau teks atsisveikinti. Sakoma, kad jos miegant sugauna blogus sapnus ir palieka tik gerus. Jas dovanoju savo draugams. Prie širdies man ir piešimas, įvairūs rankdarbiai.

bėgimo pėsčiųjų maratono treniruotės ir širdies sveikata

Turiu savo talismaną — meškutį, kuriam, kai važiuoju į treniruočių stovyklas ar varžybas, kartais pasiuvu naujų drabužėlių. Kaip judu susipažinote? Su juo susipažinau per šios grupės koncertą. Prisiminusi savo amžinatilsį mokytojos žodžius, kad atlikėjams visada smagu gauti gėlių, į tą koncertą atėjau su gėle, kurią įteikiau būgnininkui.

bėgti naktį

Supratau, kad tai apie mane, susisiekiau ir nuo to viskas prasidėjo. Džiugu, kad ne tik Marius, bet ir visa grupė mane labai palaiko. Kai iškovojau kelialapį į Rio de Žaneiro olimpines žaidynes, džiaugėsi visa grupė. Razausko dainų, todėl bėgimas tampa savotiška meditacija, mažiau pavargstu.

Galbūt jus domina