Geriausi riešutai, skirti valgyti širdies sveikatai. Tyrimai įrodė, iš kokio maisto gaunami baltymai naudingiausi sveikatai | failitus.lt

geriausi riešutai, skirti valgyti širdies sveikatai

Tyrimai įrodė, iš kokio maisto gaunami baltymai naudingiausi sveikatai 0 www.

Jums gali patikti

Visi žinome, kad pieno gaminiai ir mėsa turtinga baltymais. Tačiau ar šie gaminiai tikrai sveikiausias pasirinkimas vaikams, suaugusiems, aktyviai sportuojantiems žmonėms? Kokios geriausios šių gaminių alternatyvos? Apie tai kalbinama Santaros klinikų gydytoja dietologė Evelina Cikanavičiūtė ir vaikų gastroenterologas Vaidotas Urbonas.

geriausi riešutai, skirti valgyti širdies sveikatai hipertenzijos tyrimo planas

Mėsos mėgėjams bloga žinia? Šiaurės Amerikoje ištyrus daugiau nei 81 vegetarų ir mėsavalgių  atskleisti šokiruojantys rezultatai. Penkerius metus buvo analizuojama tiriamųjų mityba — kiek jie suvalgydavo mėsos, riešutų, grūdų ir daržovių.

Atsakymas 1: Tai yra sveikiausi riešutai, kuriuos galima valgyti sveikatai: Patartina paimti saują nuo 3 iki 7 kartų per savaitę.

Per tuos metus mirė daugiau nei tyrimo dalyvių. Tad mokslininkai atidžiai išanalizavo, ar mirties priežastis galėjo būti susijusi su mityba. Tyrimas parodė, kad mėsavalgiai padidino širdies ligų riziką dvigubai.

Tyrimai įrodė, iš kokio maisto gaunami baltymai naudingiausi sveikatai | failitus.lt

Tačiau žmonės, kurie valgė riešutus ir sėklas ir iš jų gaudavo baltymų, sumažino širdies ligų riziką ir išsaugojo širdies sveikatą.

Tai naujas įrodymas, kad ne visi baltymų šaltiniai yra lygiaverčiai ir naudingi. Įvairūs riešutai, jei juos valgome kiekvieną dieną nedideliais kiekiais, sumažins blogojo cholesterolio kiekį. Tai ypač svarbu, jei esame 30—50 metų. Pasak E. Cikanavičiūtės, tyrimų duomenimis, raudoną mėsą dietoje pakeičiant kitais baltymingais, bet liesais gaminiais: paukštiena, žuvimi, skirti valgyti širdies sveikatai ir sėklomis, tikimybė sirgti širdies kraujagyslių ligomis sumažėja net tris kartus.

Gyvybiškai svarbūs tiek vaikams, tiek suaugusiems Baltymai yra pagrindinė statybinė mūsų organizmo medžiaga ir kartu su vandeniu yra gyvybės pagrindas.

geriausi riešutai, skirti valgyti širdies sveikatai astenija ir hipertenzija

Daugelis organizme vykstančių procesų yra užtrinami baltymų pagalba. Tai hormonai, fermentai, krešėjimo faktoriai, imuninės sistemos elementai, receptoriai, įvairių medžiagų pernešėjai.

  • riešutų karalius | failitus.lt
  • TOP 10 maisto produktų, už kuriuos jūsų organizmas padėkos | Riešutai
  • Kordicepsas sergant hipertenzija

Baltymai atlieka struktūrinę funkciją ir yra energijos šaltinis. Tad galima teigti, jog esant jų trūkumui dėl nevisavertės dietos, ar sutrikus jų įsisavinimui, žmogus kaip sveikas organizmas nėra pajėgus funkcionuoti, sutrinka funkcijos, už kurias atsakingi būtent baltymai. Didesni baltymų kiekiai patariami kūdikiams, vaikams ir paaugliams, nėščiosioms ir žindančioms moterims, vyresnio amžiaus žmonėms, sergantiems sunkiomis lėtinėmis ligomis išsekusiems ligoniams.

Osteochondrozės ir hipertenzijos forumas pritrūkti organizme gali sergant sunkiomis lėtinėmis ligomis, esant vyresnio amžiaus, turint alkoholio ar narkotikų priklausomybę, valgymo sutrikimų arba maitinantis veganiškai.

geriausi riešutai, skirti valgyti širdies sveikatai Turiu hipertenziją ir podagrą

Urbono teigimu, baltymai yra gyvybiškai svarbūs. Lyginant su riebalais ar angliavandeniais, baltymai yra svarbesni. Visgi baltymo stygius dažniau pasireiškia sergantiems vaikams.

Gydytojo teigimu, geriausi biologinės vertės baltymai yra pieno gaminiuose bei kiaušinio baltymuose.

riešutų karalius

Organizmas juos pasisavina čia procentų. Iš mėsos gaunami bei augalinės kilmės baltymai yra mažiau vertingi. Nevalgantiems mėsos, patariama mitybą papildyti riešutais, sėklomis, augaliniais gaminiais. Svarbiausia, kad mityba būtų įvairi. Baltyminiai papildai neatstos natūralių baltymų šaltinių Remdamasi literatūros duomenimis, E. Cikanavičiūtė teigia, kad neprofesionaliai sportuojančių žmonių baltymų poreikis nesiskiria nuo nesportuojančių asmenų, todėl nėra tikslinga valgyti daugiau baltymingų skirti valgyti širdies sveikatai, ar vartoti sportininkams skirtus baltymų papildus.

Sportininkų baltymų papildai, kurių neretai galima įsigyti net ir neregistruotų Lietuvoje, nėra patariami kaip papildomas baltymų šaltinis.

Riešutų saujelė – kasdien

Pagrindiniais natūraliais baltymų šaltiniais turėtų išlikti: liesa mėsa vištienos krūtinėlė, triušienažuvis, liesi pieno gaminiai, ankštinės daržovės, tarp jų, ir sojos, riešutai, sėklos, kruopos. Be to, riešutai suteikia sotumo jausmą bei energijos.

Kuriuose iš riešutų ir sėklų baltymų rasime daugiausia? Štai ame gramų moliūgų sėklų rasime 35 gr.

Jais turtingos ir Chia sėklos, anakardžiai, graikiniai, žemės riešutai. O praturtinti mitybą šiuo sveiku užkandžiu visai paprasta — riešutai ir sėklos tiks tiek atostogaujant, tiek norint užkąsti darbe. O vaikai prašys dar ir dar, jei sėklas ir riešutus pagardinsite medumi ar paruošite sveikų batonėlių.

Ar tiesa, kad migdolai turi daug eterinių aliejų? Malonaus skonio migdolų riešutų sudėtis iš tiesų įspūdinga. Migdolai turi daug kalcio, kalio, fosforo, vitamino E, magnio, seleno. Šie riešutai naudingi sergantiesiems plaučių ligomis, vidurių užkietėjimu. Migdolų sudėtyje esantis selenas mažina cigarečių dūmų kenksmingumą, todėl šių riešutų turėtų daugiau valgyti rūkančios moterys bei vyrai.

Kiek baltymų rasime pieno gaminiuoe ir mėsoje, žuvyje?

Galbūt jus domina