Hipertenzija ir vegetarizmas, Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?

hipertenzija ir vegetarizmas

hipertenzija ir vegetarizmas

Nuoroda nukopijuota aA Biologinis žmogaus amžius priklauso nuo genų, o aktyvus - nuo mitybos. Ar nevalgydami mėsos, net visiškai atsisakę gyvulinės kilmės maisto, galime tikėtis geležinės sveikatos ir palaimingos dvasios?

Nuorodos kopijavimas

Maistas labai svarbus ligų profilaktikai ir sveikatai stiprinti, tad šiandien specialistai kalba ne tik apie sveiką, bet ir apie sveikatinančią mitybą. Vegetarai įsitikinę, jog sveiki būsime tik atsisakę gyvulinės kilmės produktų, mat valgant mėsą organizme susidaro toksinių medžiagų, kurios nuodija ląsteles, trumpina gyvenimą, daro žmogų dirglesnį ir piktesnį.

Ar tai tiesa? Vieni vegetarais tampa dėl religinių įsitikinimų, kitus kardinalių gyvenimo pokyčių skatina imtis meilė gyvūnams, ekonominės salvaos ar net mada. Taip susidaro uždaras ydingas ratas -gydantis įvairias ligas dar labiau sutrinka žmogaus virškinamasis traktas", - tikina Valgymo sutrikimų centro gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė.

Mūsų draugai

Tikras vegetaras ar apsišaukėlis? Ne visus vegetarais save vadinančius asmenis iš tiesų būtų galima priskirti šiai kategorijai.

Nors vegetariška dieta gali būti efektyvus būdas pagerinti sveikatos būklę, neteisingai subalansuota mityba gali sukelti problemų. Paprastai teigiama, kad vegetariška mityba susijusi su sumažėjusiu bendru mirtingumu, mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Vegetarai turi mažesnį kūno masės indeksą, mažesnį cholesterolio kiekį, mažesnį kraujo spaudimą, rečiau serga širdies ligomis, hipertenzija, 2 tipo cukriniu diabetu, inkstų ligomis, osteoporoze, demencijomis. Mirtingumas nuo išeminių širdies ligų 30 proc.

Pasak dietologės, jei žmogus tiesiog nevalgo raudonos mėsos, dar nereiškia, kad jis - tikras vegetaras. Vegetarai fanatikai griebiasi tokių kraštutinumų, jog net atsisako medaus, prieš vartodami vaistus įsitikina, kad kapsulė nėra sudaryta iš gyvulinių baltymų ir t.

Mėsa reikalinga dėl gyvulinių - visaverčių - baltymų.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Iš gyvulinės kilmės hipertenzija ir vegetarizmas pasisavinama 30 proc. Augaliniai baltymai nėra visaverčiai, jie neturi visų būtinų amino rūgščių. Mėsos atsisakiusio žmogaus organizmui pradeda stigti pagrindinių mikroelementų: geležies, cinko ir vario.

hipertenzija ir vegetarizmas

Pasak gydytojos, tada ima varginti silpnumas, lūžinėja nagai, slenka plaukai, sausėja oda. Augaliniame maiste geležies gali būti net daugiau, bet ji blogiau pasisavinama.

Statistika

Jos deficitas atsiranda po 4 mėnesių nuo vegetariško maitinimosi pradžios, kai išeikvojamos organizme kepenyse, kaulų čiulpuose esančios geležies atsargos. Tuomet padidėja rizika susirgti maža kraujyste.

hipertenzija ir vegetarizmas

Vegetarams paprastai trūksta ir cinko, kurio daug turi jūros produktai, kiaušiniai. Jų atsisakius lėčiau gyja žaizdos, gali atsirasti odos pažeidimų. Dėl baltymų stokos neretai pabrinksta audiniai.

Vegetarizmas: širdies ir kraujagyslių apsauga

Kalcio deficitas labai svarbus tiems, kurie nevartoja pieno ir jo produktų. Trūkstant šio elemento dažnai susergama osteoporoze - kaulų retėjimu. Augalinės kilmės maistas visiškai neturi ir labai svarbaus vitamino B Kadangi organizmas kaupia reikalingų medžiagų atsargas, ryškesnes pasekmes galima pajusti tik po kelerių metų.

Kad vien augalinis maistas nesargdintų Kai žmogus tampa vegetaru, jo organizmui pradeda stigti mineralų, vitaminų, maistinių medžiagų. Tokiais atvejais dietologai hipertenzija ir vegetarizmas, kaip kompensuoti tą trūkumą. Jeigu žmogus nenori tablečių, konsultuojame, kokius produktus rinktis ir kokiais kiekiais juos vartoti", - aiškina pašnekovė. Atsisakius tik raudonos mėsos, siūloma valgyti žuvų ir kitų daug geležies turinčių produktų grikių, kiaušinių.

Vartojant tokj maistą patariama gerti kuo mažiau arbatos, nes ji slopina šio mineralo pasisavinimą.

failitus.lt Vegetarų sveikata ir mityba

Visiškai atsisakius mėsos, puikus pakaitalas - geležies ir baltymų turtingos sojų pupelės. Iš raciono išbraukus pieną ir jo produktus, reikėtų valgyti daug pupų, žirnių, riešutų, daigintų kviečių, sojų varškės, gerti sojų pieną arba kalcio su vitaminu B papildus. Vegetariškos mitybos šalininkai turi vartoti vitamino B12 praturtintą sojų pieną, košes. Į racioną būtina įtraukti ir riešutinį sviestą, džiovintus vaisius, duoną, grūdų patiekalus, saikingai - saldumynus ir riebalus, nes augalinis maistas nėra kaloringas, teikia nedaug energijos.

Moksliniai tyrimai

Vegetarams reikia nuolat vartoti vitaminą C ir geležies preparatus, tačiau svarbiausia - tinkamai subalansuoti maistą. Ne visiems ir ne visada Raudona mėsa turi daug geležies, ir ji lengvai pasisavinama. Šio mineralo trūkumas ypač aktualus vaikams ir reproduktyvaus amžiaus moterims jos daug geležies netenka per menstruacijas.

Staiga perėjus vien prie augalinio maisto, mergaitėms ir moterims gali pranykti mėnesinės antrinė amenorėja.

hipertenzija ir vegetarizmas

Taigi vegetariška mityba nerekomenduojama vaikams, paaugliams, o ypač nėščiosioms ir gimdyvėms. Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak.

hipertenzija ir vegetarizmas

Atsakymų ieškokite Delfi Plius. Nuorodos kopijavimas Vegetarizmas: ar visada į sveikatą?

hipertenzija ir vegetarizmas

Nuoroda nukopijuota.

Galbūt jus domina