Kokią gimnastiką galite atlikti su hipertenzija. Efektyvūs hipertenzijos ir aukšto kraujospūdžio pratimai

Pratimai po insulto: liemens, rankos ir koordinavimas - Hipertenzija November

Vaisiai nėštumo metu: kurie mažina tikimybę, kad vaikas bus alergiškas, o kurie padeda kovoti su mėšlungiu   5 — Jei moteris iki nėštumo nesportavo, ar rekomenduotumėte pradėti nėštumo metu?

nustatyti hipertenziją

Pradėti sportuoti skatinčiau praėjus 12—ai nėštumo savaičių, kada patvirtinamas normalus nėštumas. Joga, neintensyvi aerobika, plaukiojimas, vaikščiojimas, šokiai — nėra taip svarbu, ką pasirinkti, svarbiausia, kad patiktų, būtų smagu.

Pratimai po insulto: liemens, rankos ir koordinavimas

Nėščioms moterims nerekomenduojami vidutiniai ir dideli krūviai. Jeigu nėra kontraindikacijų, sportas sveika tiek nėščiajai, tiek ir vaisiui.

Didelės apkrovos, kai atliekami fiziniai pratimai, kuriuose pernelyg aktyvūs laikotarpiai pakeičiami staigiais sustojimais, padidina organo apkrovą. Ši patologinė būklė ypač ryškiai pasireiškia tiems pacientams, kurie laikosi sėdimo ir neaktyvaus gyvenimo būdo. Ekspertai rekomenduoja pacientams, sergantiems širdies ir kraujagyslių patologijomis, neužsiimti tokia sunkia kasdienine veikla, kaip sunkus darbas sode ar svorį.

Taigi, skatinčiau sportuoti ir jau sportavusias, drąsinčiau pradėti sportuoti ir dar nesportavusias nėštukes. Netinka boksas, karate, gimnastika, jojimas, slidinėjimas, važinėjimas dviračiu, alpinizmas, čiuožimas ir pan. Nesaugus tas sportas, kurio metu galima arba užsigauti, arba nukristi — didėja placentos atšokos rizika.

invalidumo pensija su hipertenzija

Moteris sportuoja ©  Shutterstock — Kokiais atvejais sportuoti nerekomenduojama? Absoliučios kontraindikacijos, kada draudžiama sportuoti yra: nėščiųjų hipertenzija, preeklampsija, nutekėję vaisiaus vandenys, gimdos kaklelio nepakankamumas, kraujavimas antrame ar trečiame nėštumo trimestruose, daugiavaisis nėštumas, placentos pirmeiga ar gresiantis priešlaikinis gimdymas.

Širdies fizinio aktyvumo vertė

Reliatyvios kontraindikacijos — vaisiaus augimo sulėtėjimas, blogai kontroliuojami: hipertenzija, pirmo tipo diabetas, skydliaukės ligos. Nutraukti pratimus reikia, jei skauda pilvą, nugarą, nuteka vaisiaus vandenys, pasirodo kraujo iš makšties, atsiranda silpnumas, didelis nuovargis, alpulys ar dusulys.

Mankštos tempimai stuburo išvaržai

Kai kurie specialistai nustatė, kad sportavusioms nėštumo metu trumpėja gimdymo laikas, mažėja komplikacijų. Fizinis aktyvumas nėštumo metu gerina nuotaika, mažina stresą, nerimą.

Padidėjęs spaudimas ir sportas

Kuo čia rizikuojama? Nėštumo metu minėti pokyčiai yra ryškesni. Nėra jokių rekomendacijų dėl didelių krūvių ar jėgos sporto nėštumo metu, nes tyrimai atlikti tik laboratorijose arba stebėti tik kokią gimnastiką galite atlikti su hipertenzija atvejai, iš kurių negalima daryti išvadų.

levitra nuo hipertenzijos

Kanados specialistai rekomenduoja kelti lengvesnius svorius, bet daugiau kartų, ir jokiais būdais negulint ant nugaros. Fiziniai pratimai po gimdymo mažina stresą, stiprina nugaros ir pilvo raumenis, gerina miegą, suteikia energijos Akušerė Goda Jievaltienė — Iki kada nėštumo metu galima sportuoti? Anglijos, Norvegijos specialistai rekomenduoja pradėti sportuoti po 15 minučių 3 kartus per savaitę didinant krūvį iki 30 min.

tarptautinis hipertenzijos protokolas

Kitų šalių specialistai konkretaus laiko nenurodo, bet rekomenduoja krūvį didinti palaipsniui. Japonijos mokslininkai rekomenduoja sportuoti tarp 10 ir 14 val. Sportuojant nereiktų užmiršti patogios aprangos ir pakankamo išgeriamo vandens kiekio.

Raktiniai žodžiai

Atsiminti reikėtų, kad krūviai didinami pamažu, pradedama nuo lengviausio. Fiziniai pratimai po gimdymo mažina stresą, stiprina nugaros ir pilvo raumenis, gerina miegą, suteikia energijos. Kiek jie iš tiesų yra efektyvūs po gimdymo?

  1. Akušerė patarė, koks sportas per nėštumą gali palengvinti gimdymą - DELFI Šeima
  2. Taisyklingas kvėpavimas daro stebuklus kovojant su arterine hipertenzija ir astma - failitus.lt
  3. Pratimai po insulto: liemens, rankos ir koordinavimas - Hipertenzija November
  4. Hipertenzija medicininė mityba

Tačiau reikia prisiminti, kad efektas pradedamas jausti tik po 8 savaičių kasdieninio darbo. Be to, nesportuojant efektas mažėja.

Galbūt jus domina