Vaikščioti bėgioti širdies sveikatai. Bėgimas - sveikata

Tiesa apie bėgiojimą iš gydytojo lūpų - DELFI Sveikata

Distancija

Eiti ar bėgti. Kas sveikiau?

  1. Hipertenzijos profilaktikos pratimai
  2. Naujo tyrimo metu paaiškėjo, kas naudingiau – vaikščioti ar bėgioti? - DELFI Gyvenimas
  3. Kas geriau – sparčiai vaikščioti ar bėgioti?
  4. Įvairūs Per pastaruosius dešimtmečius bėgimas tapo labai populiarus sveikatai stiprinti.
  5. Svarbiausi sveikatinančio ėjimo principai | 60 plius

Aida Žemaitytė Moksliniai tyrimai rodo, kad ėjimas ir bėgimas mažina riziką susirgti širdies ligomis, padeda kontroliuoti kūno svorį, sumažinti diabeto, padidėjusio cholesterolio ir padidėjusio kraujospūdžio rizikas. Tačiau vaikščioti bėgioti širdies sveikatai klausimas, kas yra geriau — eiti ar bėgti?

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai

Spartus ėjimas tinka bet kokio amžiaus, lyties ar fizinio pasirengimo žmonėms. Nusprendusiems aktyviau judėti, siūloma pradėti nuo ilgesnio spartaus ėjimo, o sustiprėjus ir įgijus daugiau ištvermės, galima pereiti prie lengvo bėgimo ristele.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai

Bėgimas tinka ne visiems Anot sporto trenerės Lauros Braziulytės, nors bėgimas yra efektyvi ir gana populiari svorio mažinimo priemonė, jis gali būti ir pavojingas. Ypač jeigu bėgama kietu paviršiumi: asfaltuota gatve, šaligatviu, kur nėra jokios amortizacijos.

Komentarai

Bėgimo privalumas tas, kad sunkiai dirbdami raumenys ima reikalauti daugiau deguonies, greitėja kvėpavimas, intensyviau dirba plaučiai, širdis.

Kartu aktyvėja kraujotaka, greitėja medžiagų apykaita, bėgikui prakaituojant valosi organizmas. Be to, bėgimas mažina psichinę įtampą, organizmui suteikia visavertį, aktyvų poilsį.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai

Svarbu taisyklinga laikysena Taisyklingai bėgti reikia mokėti. Bėkite tiesiu kūnu, atpalaidavę pečius, rankas sulenkę per alkūnes, lengvai sugniaužtais delnais. Išlaikykite vienodą  žingsnį, koją statykite nuo kulno, remkitės visa pėda.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai

Įkvepiama ir iškvepiama kas žingsnius pro burną. Geriausia bėgioti parko, lauko, miško takeliais, ypač kai bėgimo maršrutas vingiuotas, su kalvelėmis ar kliūtimis, kai yra galimybė karts nuo karto atlikti kūno stiprinimo pratimus.

Jei vaikščioti bėgioti širdies sveikatai sunkumą, dusulį — verčiau eikite.

Komentuoti:

Pailsėję vėl pabėgėkite. Braziulytė ir priduria, kad geriau pradėti bėgioti ant žolės, nes minkštas paviršius apsaugos raumenis, raiščius nuo patempimo. Sporto trenerė siūlo bėgioti rytais.

  • Eiti ar bėgti. Kas sveikiau?
  • Esant žemam kraujospūdžiui su hipertenzija
  • Bėgimas: kodėl verta ir kaip pradėti bėgioti?
  • Jis kalbėjo apie mitus, susijusius su bėgiojimu, taip pat šios fizinės veiklos naudą ir situacijas, kai bėgioti nederėtų.

O tiems, kam itin sunku anksti keltis, rekomenduoja palakstyti praėjus 1, valandoms po vakarienės. Toks sportas ypač gerai atpalaiduoja įtemptą darbą dirbančius žmones.

  • bėgimas, treniruotė, spartus ėjimas, sportinė avalynė, kojų raumenys, sąnariai - failitus.lt
  • Naminiai augalai nuo hipertenzijos
  • Tiesa apie bėgiojimą iš gydytojo lūpų - DELFI Sveikata
  • Skirtingos bėgimo rūšys turi skirtingą naudą ir tikslą.

Anot jos, spartus ėjimas tinka bet kokio amžiaus, lyties ar fizinio pasirengimo žmonėms. Jiems rekomenduojami įvairūs ėjimo būdai — keičiant tempą, greitį.

Pašnekovė pabrėžia, kad ir eiti svarbu taisyklingai: kūno laikysena galva, liemuo turi būti tiesi, pečiai atpalaiduoti, rankos sulenktos per alkūnes, delnai lengvai sugniaužti, kojas svarbu statyti visa pėda, remtis pirštais, kvėpuoti ritmingai. Jei oras šiltas, kvėpuoti reikėtų per burną ir nosį, jei šaltas — tik per nosį.

Sporto trenerė pabrėžia, kad minimalus pasivaikščiojimo laikas — 30 minučių, o per pertraukėles idealu atlikti tempimo, pilvo raumenų stiprinimo pratimus.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai

Tarp kitko Natūralu, kad pradėjus intensyviau vaikščioti ar bėgioti, pirmomis dienomis maus kojų raumenis. Šis skausmas susijęs su pieno rūgšties susikaupimu raumenyse.

Nesustokite, treniruotes tęskite.

Nuoroda nukopijuota Bėgiojimo ir vaikščiojimo nauda sveikatai panaši, bet norintiems sulieknėti naudingesnis vienas iš dviejų būdų.

Kojų raumenų skausmai gali atsirasti ir avint nepritaikytą sportinę avalynę. Jei tinkamai parinkus arbūzai nuo hipertenzijos krūvį ir kokybišką avalynę kojas vis tiek maudžia — daugiau dėmesio skirkite apšilimui.

Galbūt jus domina